نقاشی هنرهای تجسمی

اولین آثار پابلو پیکاسو

پابلو پیکاسو پیرو پدرش بود و در همان مسیری گام برداشت که پدرش پیش از او طی کرده بود. پدرش در مدرسه هنرهای دستی کار می‌کرد و به فرزندش نیز آموزش می‌داد. او همچنین در یک موزه محلی نیز نگهبانی می‌کرد. پیکاسو علاقه و استعداد خوبی از خود نشان می‌داد و به همین دلیل پدرش او را به بهترین مدرسه اسپانیایی هنر در مادرید (Madrid’s Real Academia de Bellas Artes de San Fernando) فرستاد. هرچند او با آن محیط رسمی قرابتی نداشت و کمی بعد مدرسه را ترک کرد. مادرید شهری مملو از هنرمندان بود و این موضوع به او ایده‌های بسیار می‌داد. تاثیر ال گرکو (El Greco) بر اولین آثار پابلو پیکاسو را نمی‌توان نادیده گرفت. در ادامه ۱۰ تا از ابتدایی‌ترین آثار پیکاسو که هم اکنون در موزه پابلو پیکاسو در بارسلونا نگه‌داری می‌شوند.

۱.  مرد با کلاه پشمی (Man in a Beret) – سال ۱۸۹۵

اولین آثار پابلو پیکاسو

این یکی از اولین آثار پابلو پیکاسو است. این اثر معیار خوبی برای اندازه‌گیری تغییرات و پیشرفت و تکاملی است که در نقاشی‌ها و مهارت‌های پیکاسو بوجود آمده.

۲. پرتره‌ای از عمه په‌پا (Portrait of Aunt Pepa) – سال ۱۸۹۶

این نقاشی بازتابی از عشق پیکاسو به آثار هنری دیه‌گو ولاسکس و به طور کلی ویژگی‌های پرتره اسپانیایی است. یک نکته جزیی اما جالب این است که عمه‌ په‌پا هرگز علاقه‌ای به ژست گرفتن برای نقاشی پرتره نداشت.

۳. پرتره از خود پابلو پیکاسو – ۱۸۹۶

سلف پرتره پابلو پیکاسو

۴. پرتره‌ای از مادر پیکاسو – ۱۸۹۶

پیکاسو این طرح را از مادرش زمانی که کشید که وی به خواب رفته بود.

۵. علم و نیکوکاری (Science and Charity) – سال ۱۸۹۷

پیکاسو در ۱۵ سالگی می‌توانست نقاشی‌هایی با ترکیب‌بندی‌های پیچیده رسم کند. نقاشی بالا یکی از بهترین‌ها میان آثار اولیه اوست.

۶. دیوان (The divan) – سال ۱۸۹۹

این نقاشی بازتابی از شب گردی‌های پیکاسو در خیابان‌ها و محله‌های ناجور بارسلوناست.

۷. شاعر متحرک (Decadent Poet) – سال ۱۹۰۰

پیکاسو ارتباط نزدیکی با ژایمه سابارتس (Jaime Sabartés)، مجسمه ساز و نویسنده، داشت. تاثیر پیکاسو را در بسیاری از نوشته‌های او می‌توان دید.

۸. خانه‌‌ی کوینکت ((Mas del Quiquet (Quiquet’s Farmhouse) – سال ۱۸۹۸

نقاشی نشان دهنده جایی است که  بخش مهمی از پیشرفت‌های هنری پیکاسو و توانایی ابراز و بیان احساساتش به دست آمد. اینجا  هرتا دربه (Horta d’Ebre) است.

۹. غرفه نمایشگاه (Fairground Stall) – سال ۱۹۰۰

این نقاشی از نمایشگاهی که در پاریس که همراه با استینلن (Steinlen) و تولوز-لاوترک (Toulouse-Lautrec) اتفاق افتاد، الهام گرفته شده است.

۱۰. انتظار ((The Wait (Margot) – سال ۱۹۹۰

این پرتره تا حدی تحت تاثیر آثار ونگوگ است که از رنگ‌های متفاوت و ضرب قلم‌های برجسته استفاده می‌کرد.

11

نظر بدهید

مطالب را هر روز در ایمیل خود دریافت کنید.

[انصراف]